2008-05-02

Nu äntligen sitter jag på tåget!

Dagen började bra. Vaknade tidigt innan gulsångaren sjöng sin sång via mobiltelefonen. Sov en stund till gick upp och gjorde mig i ordning för avresa. Åt frukost och fixade mackor och frukt till resan. Gick en runda i trädgården och pussade sambon adjö. Cyklade lugnt till stationen. Dvs Malmö station men biljetten jag hade var från Lund C. Dvs med avgång 14 minuter tidigare från Malmö än från Lund. Jag var i så god tid att jag såg tåget gå.
Första gången i mitt liv jag missat ett tåg på det här visset. Lite trist eftersom jag ska på Djurens rätts stämma i Norrköping. Nu hinner jag dit i tid ändå men jag grämmer mig så. Hur kunde jag vara så dum !!!!!
Förhoppningsvis så kan jag släppa det snart.
Fick alltså köpa en ny biljett och det var fortfarande billigare att åka 1:a klass. Tack SJ!

Nu sitter jag bekvämt och kan göra de sista förberedelserna inför stämman. Bra arbetsplats med internet. Dessutom kan man få en pratstund med andra personer som ska på andra stämmor som RFSL:s kongress i Stockholm.
Intressant att lyssna.
Tåg är ett bra färdmedel.

Inga kommentarer: