2008-01-10

Ditt blod behövs


Från blodcentralens hemsida:
"Blodlagren måste fyllas i Sverige!
Många helger och stor blodåtgång gör att det just nu är stor blodbrist, framförallt i storstadsområdena.
Blodcentralen Skåne vädjar till de blodgivare som inte gett blod de senaste tre till fyra månaderna att komma till sin blodcentral.
"

Jag var länge en som inte gav blod. Jag har alltid haft svårt för att se blod. Mina muskler blir försvagade bara jag tänker på blod. Just nu när jag skriver detta så känner jag av detta.

Sparken i baken var när min sambo sa till mig att gå in i blodgivarnas buss på en hälsomässa i Malmö. Sedan har det bara "runnit" på.

Bara jag ligger där på britsen så är det OK. Själva sticket blir mindre och mindre kännbart. Det är stor skillnad på de som sätter in kanylen. Ibland märker jag knappt att de stuckit mig.

I alla fall är det något man överlever. Man får dessutom en test på sitt blod.

Så ge dig iväg till närmaste blodtapp.
Du kan du med!

Det kan vara du som behöver blod härnäst!

Inga kommentarer: